Kyllä, olen tietoinen siitä että mulla on iso perse. Ei, en tykkää kauheasti käydä missään. Ei, en hirveästi halua tutustua uusiin ihmisiin. Kyllä, välillä tulee näytettyä ihan julkisestikin haudasta nousseelta kun ei aina kiinnosta panostaa ulkonäköön. Ei, mua ei kauheasti kiinnosta muut kuin oma lauma. Ei, en jaksa ravata keikoilla ja muilla eikä mulla ole varaakaan - rahat menee lapsiperheessä muualle.  Kyllä, yritän elää niin etten ketään tarpeettomasti ärsyttäisi. Ei, en käytä mitään huumeita enkä ole koskaan edes kokeillut. Ei, en jaksa lähteä mukaan siihen juoruiluun ja valehteluun mitä niin monet harrastavat. Kyllä, tiedän että monet pitävät mua vittumaisena ihmisenä - en jaksa kiinnostua ja pyrin ajattelemaan, että heidän menetys jos eivät halua muhun tutustua. Kyllä, pidän itseäni ihan hyvänä äitinä ja ystävänä, välitän omistani.

Kyllä, olen jokseenkin tylsä ihminen. Ja ei, se ei tee minusta tyhmää ja näen kyllä, jos joku katsoo minua nenänvarttaan pitkin ja vaikken vittuiluihin reagoisi, se ei tarkoita ettenkö olisi ymmärtänyt ja loukkaantunutkin.
Tarvitseeko ihan totta aukoa päätänsä minulle sen takia, mitä joku luulee minun olevan  ....  tai kenen kanssa satun asumaan tai aikaani viettämään? Alan kyllästyä pahoittamaan mieltäni turhan takia päivittäin. Jos ei ole hyvää sanottavaa niin lopettakaa vaikka itsenne. En ihan oikeasti tarvitse turhanpäiväistä negatiivista palautetta. Arki on ihan tarpeeksi vittumaista ilmankin. Ette tiedä minusta mitään.

Useimmiten huomaan myös, jos minulle valehdellaan. En jaksa keskeyttää, puuttua ja huutaa "BUSTED!!" - jos on tarve minulle tarinoita kehittää niin siitä vaan, itsestäsi idiootin sillä teet ja voit olla varma, että kaikkea en tule enää uskomaan mitä mulle puhut vaikka totta olisikin. Luottamus kärsii valehtelusta, niin se on.

Ja eniten se satuttaa, kun omat sukulaiset tai läheiset ystävät puhuvat minusta ikävään sävyyn. Tai valehtelevat, tai mustamaalaavat minulle toisiaan. Eikö voitaisi olla rauhassa ja kieroilematta? En ymmärrä. Olette minulle niin rajattoman rakkaita kaikki. Älkää viitsikö.